Саба таңнары

Студент кызны чүп җыярга нәрсә мәҗбүр иткән (фотолар)

Без табигатьтән башка бер генә сәгать тә, бер генә минут та яши алмыйбыз. Шуңа күрә табигатькә мөнәсәбәт, әти-әнигә мөнәсәбәт кебек үк, мәрхәмәтле, шәфкатьле булырга тиеш. Кешелекне табигатьнең аерылгысыз бер өлеше, дияргә яратабыз. Әмма бу алай түгел. Сабинка елгасы буендагы полосада табигатьнең рәнҗетелүен күреп, күптән күңел тырналып йөри иде. Ниһаять, чүпләрне дә җыйнап түгәргә тәвәккәлләдек. Ни генә юк... Иң күңелне тырнаганы чүплектә аунап ятучы икмәк булды. Бер генә тешләнгән дә, калдырылган. Үзәк өзгеч... Ә кайдадыр ачлыкка тилмерәләр.

Ә чүплектә ниләр генә юк. Кая эләксә шунда ташлаган пластик пакетлар, шешәләр, төргәк-тартмалар, башка “вак” шакшылыклар... Ташлап калдырган кәгазь череп бетсен өчен 2, консерв банкасына 90, пакетка  200, пыяла таралсын өчен 1000 ел кирәк, дип укыдым интернет челтәреннән.  Ә бер аланлыкта гына да меңләгән пыяла, пластик шешәләр, пластик-савыт-саба, исәпсез пакет....Бу коточкыч! Көн дәвамында бер урман аланыннан гына да 600-700 шешә җыелды.

Әйе, урманның саф һавасын сулаганда, табигать нигъмәтләрен җыйганда без аны яратабыз, аңа сокланабыз. Әмма рәхмәт әйтә белмибез. Балалар, яшьләр генә түгел, урта яшьтәге апа-абыйлар, өлкәннәрнең дә күпчелеге табигатебез чисталыгына битараф. Җыештырган җир түгел, чүпләмәгән урын пөхтә була, диләр бит. Беркем дә кире кабаттан шушы чүплеккә килеп утырмый бит, чиста җир эзли. Табигатебезгә шундый карашта була торып та, аннан сый-нигъмәт көтәбез! 
Үзебезнең артыбыздан чүпләрне җыйнап китәргә өйрәник. Бер кеше дә бит ял итәргә килгәндә транспортсыз килми. Табигатькә рәхмәт әйтергә, аны кадерләргә өйрәнсәк иде!

Ләйсән Мусина,

Арча педагогия көллияте студенты.

Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 12 декабря 2017 в 14:56
    Фарид Мухаметшин вручил паспорта татарстанским школьникам Достигшие 14-летия 34 школьника со всей республики получили главный документ гражданина РФ.
    8
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 14:52
    Юбилеең белән мәктәбебез! Кеше бу тормышта кем генә булмасын, гади эшчеме ул, әллә зур уңышларга ирешкән профессормы, зур дәрәҗәле министрмы, әллә президентмы, ул үзенең бу ирешкәннәре өчен иң беренче чиратта, белем серләренә төшендергән укытучысына бурычлы. Укытучы җәмгыятьтә иң хөрмәткә лаек кеше! Ул – кешелекне мәгърифәт дөньясына алып керүче . Сабый бала тормыш ваклыклары арасында югалмасын өчен , юл өйрәтеп, хәреф танытучы, җитәкләп зур тормыш юлына алып чыгучы кеше дә ул укытучы...
    10
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 14:30
    Эшлэр гөрли!!! аба аграр көллияте студентлары уй-фикерләрен тормышка ашыру өстендә.
    15
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 14:14
    8 яшьлек кызны көчләүдә шикләнелгән кешенең фотороботы пәйда булды Җинаять 11 декабрь көнне 16.00 сәгатьтә Побежимов урамында кылына.
    27
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 13:38
    Рустам Минниханов совершает двухдневный рабочий визит в Италию Делегация Татарстана во главе с Президентом РТ посетит Италию 12-13 декабря.
    20
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 13:00
    Хәйрия концерты 8 декабрь көнне Шәмәрдән мәдәният йортында күренекле татар эстрадасы йолдызлары Вадим Захаров һәм Рамил Шарапов катнашында хәйрия концерты узды. Концерт башында кул эшләреннән күргәзмә, аларны сату оештырылды, лотерея уйнатылды.
    34
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 12:54
    Айгөл Мильштейн: Әллә ул ашыкты, әллә мин соңга калдым... Мәскәүдә яшәүче актриса Айгөл Мильштейн Татарстанның халык артисты Зөфәр Хәйретдиновтан җыр алган, дөресрәге Зөфәр әфәнде Айгөлгә аны бүләк иткән. Айгөл бу җырны шулай ук Мәскәүдә яшәүче танылган артист белән җырлаячак.
    72
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 12:34
    Коткаручылар балыкчыларны эзләгән урында суга баткан ир-атның мәетенә тап булды Кичә Түбән Кама ГЭСы янында балыкчылар белән бергә боз ярдан аерылып китә.
    59
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 12:26
    “Кая гына барсак та, “Җырлыйк әле”ләр дип каршылыйлар” “Җырлыйк әле” тапшыруын алып баручылар – Алинә һәм Азат Кәримовлар тиз арада тамашачы мәхәббәтен яуларга өлгерде. Җырчы гаилә концертлар белән дә йөри, туйлар, юбилейлар да алып бара әле. 27 яшьлек Азат – Мөслим районы Олы Чакмак авылы егете, 25 яшьлек Алинә исә Түбән Кама шәһәрендә туган.
    30
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 11:41
    Хезмәттән үрелгән гомер Туктар авылы клубында уздырылган мәдәни чараларда бу араларда еш булырга туры килә. Әле менә узган шимбәдә генә дә бик матур кичәне карау насып булды. Бөтен гомерен туган авылында, үзе яшәп гомер иткән колхоз басуларында үткәргән Мостафин Ринатның 60 яшьлек юбилей кичәсен бик матур итеп уздырдылар.Кичә героена әле бу яшьне биреп булмаса да, еллар үзенекен иткән - балалар үсеп буйга җиткән, инде оныклар да янында йөгерешә.
    21
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 11:01
    Тимершык авылында "Изгеләр чишмә"сен төзекләндерү Тимершык авыл җирлегендә тирә-як объектларны төзекләндерү эше эзлекле рәвештә дәвам итеп тора.
    46
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 10:59
    "ХРУСТАЛЬНОЕ СЕРДЦЕ МИРА" Халыкара балалар һәм яшүсмерләр иҗат фестиваль-конкурсы 10 декабрь көнне Казан шәһәренең "Сәйдәш" мәдәни үзәгендә, ел саен үткәрелә торган, "ХРУСТАЛЬНОЕ СЕРДЦЕ МИРА" Халыкара балалар һәм яшүсмерләр иҗат фестиваль-конкурсы үтте.
    24
    0
    0
  • 12 декабря 2017 в 10:48
    Исламия Мәхмүтова оныгын армиягә озатканда нигә еламаган? Бүген Исламия Мәхмүтова үзенең иң олы оныгы Ришатны хәрби хезмәткә озатты. Дөрес, булачак солдат әле Казанда, ә 13 декабрь көнне аларны Ульян өлкәсенә алып китәчәкләр.
    152
    0
    0
  • 11 декабря 2017 в 13:09
    Татар егетләре базар уртасында "Күбәләк"не өздерә!
  • 10 декабря 2017 в 08:37
    ЭЛВИН ГРЕЙ УФАДА СТАДИОН ҖЫЙГАН