Саба таңнары

Карбызның тәмлесен ничек сайларга?

Җәйге эсседә сусауны басар өчен карбыз менә дигән җимеш.

Гадәттә ул июль айларында ук сатуга чыга. Ләкин белгечләр карбызны август аенда гына ашый башларга киңәш итә. Димәк, эшкә керешсәк була. Ә менә өлгергән, тәмле карбызны ничек сайларга соң? Бу уңайдан сезгә берничә киңәш биреп үтәрбез.

Беренче кагыйдә!

Карбыз-кавынны бары тик кибетләрдән һәм җиһазланган палаткалардан гына сатып алыгыз. Ул палаткаларның өсте капланган булырга тиеш. Ә карбызлар җирдән 15 см биеклектә урнашкан шүрлекләргә урнашкан булырга тиеш.
Икенче кагыйдә!
Теләсә кайсы товарның сыйфат сертификаты булырга тиеш. Шуңа да сез сатучыдан әлеге белешмәне сорарга хаклы, ә ул исә бирергә бурычлы. Әгәр ул сертифкатның ксерокопиясен генә тәкъдим итә икән, мөһеренә игътибар итегез. Мөһер кара төстә булса, димәк документ ялган.
Өченче кагыйдә!
Карбызны сатып алганда, һәр яклап тикшереп чыгыгыз. Ярылган, янчелгән, черегән урыннары булмасын. Чөнки әлеге урыннардан җимеш эченә бактерияләр, микроорганизмнар үтеп керә ала. Мондый карбызны ашап сәламәтлегеңә зыян салуың, агулануың бик мөмкин.
Дүртенче кагыйдә!
Карбызның авырлыгы зур булу, аның өлгергәнлеге, баллылыгы турында сөйләми. Бәләкәе дә тәмле булырга мөмкин. Иң яхшысы уртача карбыз сайларга тырышыгыз.
Бишенче кагыйдә!
Өлгергән карбызның тышы каты һәм ялтырап торырга, тырнак белән басып караганда, тиз генә тишелмәскә тиеш. Әгәр тырнак җиңел керә һәм кабыгын ышкыгач яңа чабылган үлән исе чыга икән, бу карбызның өлгереп җитмәве турында сөйли.
Алтынчы кагыйдә!
Карбызның өлгегәнлеген күрсәтүче иң мөһим билге - коры сабак.
Җиденче кагыйдә!
Өлгергән карбызга сугып карагач, яңгыравыклы тавыш чыгарга тиеш.
Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (0)
  • 26 апрель 2018 - 10:15
    StandUp. Тукай.
  • 21 апрель 2018 - 14:57
    Астанада яңадан кыш җиткән
  • 24 апрель 2018 - 14:47
    Тарихи бина сүтелгәндә Саба үзәгендә башта “Росгосстрах” иминият компаниясе филиалы, Саба агентлыгы хезмәткәрләре, аннары орлыкчылык инспекциясе, шулай җәза үтәтү инспекторлары эшләгән тарихи бина сүтелә.
    536
    1
    1
  • 24 апрель 2018 - 10:31
    Кайчан җылытачак? Яз җитте дип сөенергә дә өлгермәдек, апрель ахырында, буранлап-буранлап, кар яварга тотынды. Шкафка алып куйган җылы киемнәрне кабат чыгарырга туры килде хәтта. Татарстан ЮХИДИ идарәсе исә машина йөртүчеләргә кышкы тәгәрмәчне җәйгесенә алмаштырырга ашыкмаска киңәш итә. Язны тагын күпме көтәсе? Синоптиклар әлеге сорауга җавап бирергә ашыкмый.
    533
    1
    0
  • 24 апрель 2018 - 17:57
    Татарстанда балалар боз өстендә агып киткән Балаларга ярдәмгә Чаллы коткаручылары килгән.
    474
    0
    1
  • 24 апрель 2018 - 16:45
    Иртәгә безне нинди һава торышы көтә? Төнлә минималь температура -1 дән - 6 градуска кадәр , көндез +4 тән +9 градуска кадәр булыр дип көтелә.
    422
    0
    1
  • 25 апрель 2018 - 11:37
    “Кызыгыз мәет юа беләме?” (Язмыш) Язгы сулар кузгалгач, гел Нурлы апа искә төшә. Авыл уртасыннан юл күтәртеп, асфальт салынганда, тыкрык турына торба салырга оныталар. Ә басудан төшкән су йорт каршындагы канауга гына сыешмый, ел да Нурлы апаның өенә керә башлый. Ялгыз карчыкның ай-вайларын ишетүчеләр аз булгандыр, күрәсең. Нурлы апа зарын республика матбугатына гел хәбәр итеп торды.
    377
    0
    1
  • 26 апрель 2018 - 16:25
    27 апрельгә һава торышы 27 апрель көнне Татарстанда аязучан болытлы һава көтелә.
    348
    0
    0
  • 24 апрель 2018 - 11:22
    Ачыктан-ачык: Илназ Гавриповка әти булырга тәкъдим ясаганнар Популяр Җырчы Илназ Гарипов белән соңгы арада әллә нинди хәлләр булып тора. Төрмәдә дә утырып чыкты, концертына памперслар да алып килделәр.
    334
    1
    0
  • 24 апрель 2018 - 16:38
    Язмыш сынавы (Хикәя) Билгесезлек, мөгаен, иң авыр җәзадыр. Кайда ул? Ничек? Кем белән?Аны шушы сораулар гына борчыды.
    288
    0
    1
Ночной режим